KUNTA- JA ALUEVAALIT 2025

Tule mukaan kunta- ja aluevaaleihin!

Keväällä käydään kunta- ja aluevaalit. Tule mukaan päätöksentekoon!

Lähde mukaan ehdokkaaksi

Ställ upp som kandidat i kommunalvalet eller välfärdsområdesvalet!

På våren 2025 ordnas kommunal- och välfärdområdesvalet. Kom med!

Ställ upp i valet

VALTUUTETUN TEHTÄVÄ ON YHTEISEN HYVÄN EDISTÄMISTÄ

Kunnat huolehtivat mm. siitä, että kotiin tulee juomakelpoista vettä, työtön saa koulutusta, työtä tai kuntoutusta, jätehuolto toimii, lapset saavat varhaiskasvatusta ja käyvät peruskoulun. Kunta mahdollistaa liikunta- ja kulttuuripalveluita, kotouttaa maahanmuuttajia, sekä huoltaa ulkoilumaastoja ja katuja.

Hyvinvointialue huolehtii sosiaali- ja terveyspalveluista sekä palo- ja pelastustoimesta. Kauniainen kuulu Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueeseen yhdessä yhdeksän muun kunnan kanssa.

Valtuustoissakin teot ratkaisevat. Kokoomus on Kauniaisten valtuustossa aktiivisesti edistänyt kauniaislaisten hyvinvoinnin turvaamista, yhdenvertaisuutta sekä kaupungin ja organisaation kehittymistä. Hyvinvointialueella Kokoomus edistää toimivaa ja kehittyvää aluetta, jossa ihminen on keskiössä ja palvelut toimivat.

Kauniaisten Kokoomuksen valtuustoryhmä

Kauniaisten Kokoomuksella on 12 tekevää ihmistä valtuutettuna, lisäksi meillä on 13 varavaltuutettua. Kaupunginvaltuusto on valinnut henkilöt luottamustoimiin. Kokoomuksella on valtuuston puheenjohtajuus, kolme jäsentä kaupunginhallituksessa sekä neljän valiokunnan puheenjohtajuudet. Tutustu meihin.

Hyvinvointia tehdään isolla sydämellä, kestävillä päätöksillä ja toimivalla taloudella.